NaszWłocławek.pl

Włocławski Portal Informacyjny

Przebudowa krajowej „jedynki” jeszcze w tym roku?

Prace drogoweKrajowa Izba Odwoławcza działająca przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych, podczas rozprawy, oddaliła z przyczyn formalnych odwołanie firmy „Strabag” z Warszawy, która oprotestowała wynik przetargu na przebudowę prawie dwukilometrowego włocławskiego odcinka drogi krajowej numer jeden. Przypomnijmy: Miejski Zarząd Dróg we Włocławku wybrał 4 września br. najkorzystniejszą ofertę w przetargu. Przedstawiła ją spółka „Strabag” z Warszawy, która zaproponowała kwotę 39,43 mln zł. W postępowaniu uczestniczyło wówczas 5 podmiotów. 29 września 2009 r. MZD poinformował o nowym wyniku postępowania przetargowego i odrzuceniu oferty warszawskiej firmy (uzasadnienie odrzucenia oferty znajduje się na stronie internetowej www.mzdwloclawek.pl/index.php?p=przetarg&id=109). Wybrano tym samym ofertę konsorcjum firm – „Aprivia” SA z Wysogotowa, „Hydrobudowa Polska” SA z Wysogotowa, „Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Drogowych” SA z Nowego Tomyśla i „Husar Budownictwo Inżynieryjne” Sp. z o.o. z Włocławka, które zaproponowało cenę 39,47 mln zł. Miejski Zarząd Dróg, po pozytywnym wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, wystąpi do Urzędu Zamówień Publicznych z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli uprzedniej dotyczącej przetargu. UZP na przeprowadzenie całej procedury ma 30 dni. Jeśli Miejski Zarząd Dróg otrzyma oficjalne stanowisko Urzędu Zamówień Publicznych wówczas może jeszcze w tym roku podpisze umowę z konsorcjum. Przypomnijmy, że zakresem przebudowy zostanie objęty odcinek ulicy Okrzei od skrzyżowania z ulicą Lunewil do okolic placu Powstania Styczniowego. Przebudowana będzie nawierzchni jezdni, ciągi pieszo-rowerowe, zjazdy oraz zatoki autobusowe wraz z wiatami przystankowymi. Wykonawca zajmie się także robotami kanalizacyjnymi – budową i przebudową kolektorów i kanałów deszczowych wraz z budową wylotu do rzeki Zgłowiączki. Roboty elektryczne będą polegały na budowie i przebudowie oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej wraz z zasilaniem. Zbudowana zostanie kanalizacja teletechniczna pod sieć teleinformatyczną. Wyremontowane będą przejścia podziemne w rejonie dworca PKP/PKS. W wybranych budynkach wzdłuż trasy wymieniona będzie stolarka okienna. Wykonawca będzie musiał zagospodarować istniejący drzewostan i ziemie urodzajną. Ponadto wykonane zostanie oznakowanie pionowe i poziome wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Niezbędna jest również przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej wynikająca z kolizji z projektowanym układem drogowym. Planowano, że inwestycja miała się zakończyć 30 czerwca 2011 r., jednak obecnie należy się spodziewać kilku miesięcy „poślizgu”. Wybrano już Inżyniera kontraktu. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu nieograniczonym na pełnienie tej funkcji przedstawiło konsorcjum firm – Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycyjnej sp. z o. o. z Bydgoszczy oraz Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych „Eko-Inwest” S.A. ze Szczecina. Konsorcjum zaproponowało kwotę 557,17 tys. zł.