NaszWłocławek.pl

Włocławski Portal Informacyjny

Mieszkanki woj. kujawsko-pomorskiego najczęściej jeżdżą Renault

W województwie kujawsko-pomorskim kobiety najczęściej jeżdżą samochodami marek Renault, Volkswagen i Opel – wynika z przygotowanego na Dzień Kobiet rankingu Liberty Ubezpieczenia.

Biorąc pod uwagę policyjne statystyki, można stwierdzić, że kobiety są lepszymi kierowcami niż mężczyźni. Z zeszłorocznej analizy wypadków drogowych przeprowadzonej przez Komendę Główną Policji wynika, że tylko ok. 21% wypadków drogowych powodują panie. To pokazuje, że na drodze są one uważniejsze i ostrożniejsze niż mężczyźni, a docinki w stylu „baba za kierownicą” są nietrafione. Aby dopełnić obraz kobiety w samochodzie, Liberty Ubezpieczenia sprawdziło, jakie samochody w poszczególnych województwach najczęściej ubezpieczały w 2014 r. panie i jak to robiły.

Francja króluje w województwie kujawsko-pomorskim

W skali kraju najpopularniejszymi samochodami kobiet są volkswageny, którymi według danych ubezpieczyciela jeździ 10,5% kobiet. Trójkę najczęściej prowadzonych przez panie w Polsce samochodów zamykają ople (9,3%) oraz renaulty (8,7%). W woj. kujawsko-pomorskim kolejność podium się odwróciła i to Renault przoduje przed niemieckimi markami.

To prawda, czołówka kujawsko-pomorskiego rankingu „kobiecych” aut jest odwrotnością trzech najpopularniejszych modeli w całym kraju. Renault, które znalazło się tutaj na pierwszym miejscu, jest zdecydowanie popularniejsze na Kujawach niż w pozostałych regionach Polski – podczas zakupu ubezpieczenia jeden z modeli tej firmy posiadało ponad 14% pań. Za tą marką znalazły się Opel oraz Volkswagen, którymi porusza się po drogach odpowiednio 12 i 10% mieszkanek woj. kujawsko-pomorskiego – mówi Daniel Grzejdziak, kierownik ds. ubezpieczeń majątkowych w Liberty Ubezpieczenia.

Najpopularniejsze marki samochodów wśród kobiet w 2014 r.

Dane: Liberty Ubezpieczenia

Polska Województwo kujawsko-pomorskie
Volkswagen (10,5%) Renault (14,3%)
Opel (9,3%) Opel (12,1%)
Renault (8,7%) Volkswagen (10%)
Ford (7,6%) Citroen (9,5%)
Fiat (6,6%) Fiat (7,8%)

Kobiety patrzą przede wszystkim na zakres ochrony

Zarówno w województwie kujawsko-pomorskim, jak i w całej Polsce kobiety przeznaczają na ubezpieczenia komunikacyjne przeciętnie 10% więcej pieniędzy niż mężczyźni. Panie rzadziej kierują się wyłącznie ceną, która jest dla nich mniej ważna od poczucia, że polisa zadziała, gdy będą potrzebowały pomocy. Dotyczy to przede wszystkim ubezpieczeń autocasco (AC), które w odróżnieniu od obowiązkowego OC można kształtować według własnych potrzeb.

Kobiety częściej niż mężczyźni decydują się na zakup OC w pakiecie z dobrowolnym AC oraz chętniej rozszerzają jego zakres. Przede wszystkim zwracają uwagę na usługę holowania w ramach assistance, ubezpieczenie opon oraz szyb, a także ochronę od następstw nieszczęśliwych wypadków na drodze – wyjaśnia Daniel Grzejdziak.

Warto również przyjrzeć się temu, jak kobiety z województwa kujawsko-pomorskiego ubezpieczają swoje samochody. Większość z nich nadal kupuje polisę u agenta. Jednak, według statystyk Liberty Ubezpieczenia, panie stanowią już także 23% wszystkich osób kupujących w regionie ubezpieczenie w sieci. To więcej niż średnia krajowa, która wynosi 21%.

– To nieco większe niż przeciętne zainteresowanie kupnem polisy na samochód online ma zapewne związek z poziomem dostępu do internetu w województwie kujawsko-pomorskim, który również jest bliski ogólnokrajowej średnej. Wyniki zeszłorocznej Diagnozy Społecznej pokazują, że w tym regionie odsetek gospodarstw domowych z dostępem do internetu wynosi około 67% i województwo zajmuje pod tym względem 7. miejsce w kraju – dodaje Daniel Grzejdziak.

Brandscope