NaszWłocławek.pl

Włocławski Portal Informacyjny

Ambasadorka Kampanii „Zły dotyk”


Jak już informowaliśmy, Projekt Włocławek przystąpił do Ogólnopolskiej Kampanii „Zły dotyk” organizowanej przez fundację Dzieci Niczyje oraz Rzecznika Praw Dziecka. Jest to już druga edycja, której sztandarowe hasło brzmi: „Dzieci skrzywdzone przez zły dotyk chcą stać się niewidoczne”. Podejmowane w niej działania są wyrazem sprzeciwu wobec wykorzystywaniu seksualnym, a także wszelkim innym formom niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych.

W piątek 6 sierpnia odbyło się I posiedzenie Sztabu Kampanii, w czasie którego ustalono włocławskie działania.. Złożą się na nie m.in. spotkania edukacyjne dla rodziców, konferencje, debaty, warsztaty, happeningi i badanie opinii społecznej oraz szeroka diagnoza problemu i pokazanie sposobów wykrywania molestowania dzieci. Uruchomiona zostanie również strona internetowa, na której na bieżąco będą zamieszczane informacje o przebiegu Kampanii.

Kampania skierowana jest przede wszystkim do rodziców i profesjonalistów (nauczycieli, pedagogów, psychologów). Ich edukacja w zakresie możliwości ochrony i pomocy dzieciom, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego jest szczególnie ważna ponieważ takie doświadczenia mają szczególnie negatywny wpływ na zdrowie, rozwój psychospołeczny i emocjonalny najmłodszych.

Kampania wspierana jest przez różne organizacje na terenie całego kraju. Jedną z nich jest Projekt Włocławek. Lokalne aktywności prowadzone przez instytucje i organizacje, które przyłączą się do kampanii to jej ważny element. Daje to szanse dotarcia do większej ilości rodziców i opiekunów dzieci, a tym samym skuteczniejszego uświadamiania ich i zapobiegania molestowaniu nieletnich.

Działania, które zostaną podjęte na terenie Włocławka w ramach „Złego dotyku”, zostały zaplanowane na podstawie zadań zaproponowanych przez organizatorów kampanii i prowadzone będą przez członków Młodego Włocławka. Ambasadorem została Angelika Daroszewska, zaś jej asystentem projektowym Błażej Pęszyński.

Osoby i instytucje zainteresowane wsparciem kampanii prosimy o kontakt telefoniczny 796 472 024 lub mail’owy kontakt@mlodywloclawek.pl