NaszWłocławek.pl

Włocławski Portal Informacyjny

„Aktywne wakacje z Pocieszycielami III” – Dzień piąty

Dzień piąty. Tak jak każdego dnia po eucharystii i śniadaniu wyjechaliśmy do Gdańska. Zwiedzanie zaczęliśmy od Kościoła św. Katarzyny, gdzie nas oprowadzał sam przeor klasztoru oo. Karmelitów i opowiedział o historii tego świętego miejsca. Wspomniał o tragedii z roku 2006 gdzie doszczętnie spłonął dach świątyni. Dzięki życzliwości ojca mogliśmy wejść na wierzę kościoła skąd zobaczyliśmy piękną panoramę gdańska. Następnie spacerkiem udaliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności gdzie mogliśmy poznać historię PRL-u. Dzięki naszemu przewodnikowi p. Adamowi w łatwy sposób poznaliśmy historię XX wieku. Po bogatej nauce historii udaliśmy w drogę powrotną.

A w Kolniku czekał nas obiad z lokalną społecznością. Także mieliśmy spotkanie z Policją gdzie mogliśmy poznać wyposażenie drogówki.

Jutro już ostatni dzień obozu. Czeka nas sprzątanie i pakowanie itd…

Projekt aktywne wakacje z pocieszycielami jest współfinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.