NaszWłocławek.pl

Włocławski Portal Internetowy

Wiadomości z magistratu 08.02.2010

Włocławek, dn. 8 lutego 2010 r.

  • Doręczanie decyzji podatkowych Od połowy stycznia pracownicy Urzędu Miasta doręczyli mieszkańcom Włocławka prawie połowę z 20 tys. wszystkich rocznych decyzji podatkowych związanych z podatkami od nieruchomości, leśnym i rolnym. Skuteczność doręczonych przesyłek jest bardzo wysoka i wynosi ponad 90%. Pracownicy Urzędu w tym roku podejmują dwukrotnie próbę doręczenia decyzji, w następujących po sobie dniach, przy czym jedna z prób doręczenia odbywa się po godz. 16.00. Po drugiej nieskutecznej próbie zostawiają zawiadomienie o możliwości odbioru w ciągu 14 dni korespondencji w kancelarii magistratu mieszczącej się w budynku przy Zielonym Rynku 11/13, w pokoju nr 3 na parterze. W przypadku, gdy pismo nie zostanie odebrane przez adresata w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia, podatnik zostaje ponownie zawiadomiony o możliwości odbioru korespondencji. Zgodnie z ordynacją podatkową, w przypadku kiedy doręczyciel nie zastanie adresata, korespondencję może zostawić pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy, jeżeli te osoby zgodzą się na przekazanie pisma adresatowi. W sytuacji zostawienia pisma sąsiadowi lub dozorcy domu, pracownik UM dodatkowo umieszcza zawiadomienie w skrzynce pocztowej lub na drzwiach mieszkania adresata, albo w widocznym miejscu przy wejściu na posesję. Osoby doręczające decyzje podatkowe nie przyjmują żadnych wpłat. Wszelkich operacji finansowych należy dokonywać w kasach Urzędu, gdzie nie pobierana jest prowizja, pieniądze można także wpłacić na rachunek bankowy UM. Przypominamy jednocześnie, iż 15 marca br. upływa termin płatności I raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego za 2010 rok. Płatności dokonywać można w kasach w Urzędzie Miasta przy ul. Zielonym Rynku 11/13 (w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.45-15.30, we wtorki w godz. 7.45-16.00 i w piątki w godz. 7.45-15.00), a także przelewem bankowym na rachunek nr 94 1020 5170 0000 1902 0009 0100. Wydział Finansów przypomina również o zobowiązaniu wynikającym z tytułu opłaty od posiadania psów. Opłatę w wysokości 40 zł można wpłacać w kasach urzędu, na rachunek bankowy UM, a także w kasach spółdzielni mieszkaniowych i innych jednostek administrujących zasobami mieszkaniowymi.
  • „Kierunek Oxford” – konkurs języka angielskiego Gimnazjum nr 2 im. ks. Jerzego Popiełuszki przy współpracy z wydawnictwem Oxford University Press organizuje I Międzygimnazjalny Konkurs Języka Angielskiego zatytułowany „Kierunek Oxford”. Nauczyciele proszeni są o wybranie spośród uczniów i zgłoszenie organizatorowi trzech osób, które reprezentować będą szkołę podczas konkursu. Zgłoszenie należy przesłać do 20 lutego br. na adres e-mail miziolekm@gmail.com lub faksem na nr 54 233-33-62. Zgłoszenie powinno zawierać dane szkoły, nazwiska trojga uczniów oraz dane opiekuna. Uczestnik konkursu musi znać materiał gramatyczno-leksykalnego w zakresie gimnazjum oraz znać zagadnienia kulturowe krajów anglojęzycznych. Drużyny wraz z nauczycielami powinny zgłosić się 6 marca br. w Gimnazjum nr 2 we Włocławku przy ul. Żytniej 47 (wejście od 14 Pułku Piechoty) o godz. 8.45. Konkurs rozpocznie się o godz. 9.00. Dla najlepszej szkoły przewidziano nagrody: lekcję przeprowadzoną przez konsultanta Oxford University Press, podczas zajęć będzie rozlosowany wśród uczniów słownik „Oxford Advanced Learner’s Dictionary”. Za zajęcie 1 miejsca organizatorzy ufundowali “Oxford Advanced Learner’s Dictionary + Oxford Pocket Dictionary + 2x Oxford Readers”, za 2 miejsce “Oxford Pocket Dictionary + 2x Oxford Readers” i za 3 miejsce “Oxford Pocket Dictionary + Oxford Readers”. Miejsca od 4 do 10 otrzymają po atrakcyjnej książce „Oxford Readers”. Każdy z uczestników otrzyma dyplom potwierdzający uczestnictwo w konkursie, natomiast wszyscy angliści – opiekunowie drużyn otrzymają dyplomy.
  • Pieniądze na wsparcie kształcenia zawodowego Organizacja praktyk zawodowych, zajęć wyrównawczych, dodatkowego kształcenia językowego, a także wyjazdów studyjnych do nowoczesnych firm i warsztatów z zakresu przedsiębiorczości i doradztwa zawodowego oferuje trzyletni projekt edukacyjny: „Nowa jakość kształcenia zawodowego w województwie kujawsko-pomorskim”. Dofinansowanie szkolnictwa zawodowego wyniesie ponad 11,3 mln zł. Projekt ten to jedno z kilku przedsięwzięć realizowanych przez Urząd Marszałkowski w Toruniu w ramach Strategii Edukacji Województwa Kujawsko-Pomorskiego we współpracy z Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku oraz Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy. Celem projektu jest przyczynienie się do zmniejszenia bezrobocia w województwie, poprzez wsparcie absolwentów zasadniczych i średnich szkół zawodowych. Program oferuje systemowe rozwiązania w zakresie organizacji, we współpracy z pracodawcami, staży i praktyk zawodowych. Ma być także receptą na niskie wyniki egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe uzyskiwane przez młodzież szkół zawodowych. Obecnie trwa ustalanie kryteriów dotyczących wyboru szkół, którego dokona zespół ekspertów w bydgoskim Kuratorium Oświaty. Wybranych zostać ma 20 szkół zawodowych kończących się maturą i egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe. Oferta zostanie skierowana do szkół prowadzących kształcenie zawodowe w branżach rokujących zatrudnienie w najbliższych latach: budownictwo, handel, hotelarstwo i mechanika. Dzięki realizacji projektu 20 szkół rozpocznie współpracę z pracodawcami przy realizacji praktyk zawodowych. Powstanie atrakcyjna, dostosowana do potrzeb rynku pracy oferta edukacyjna w 20 szkołach zawodowych z wdrożonymi innowacyjnymi formami nauczania, oceniania oraz zmodyfikowanymi programami nauczania przedmiotów zawodowych. Przynajmniej 20 pracodawców rozpocznie współpracę ze szkołami, które zostaną wyposażone w nowoczesny system zarządzania i nowoczesne materiały dydaktyczne. Powstanie 20 wirtualnych firm symulacyjnych działających w każdej szkole uczestniczącej w projekcie oraz wojewódzka baza danych pracodawców przyjmujących uczniów na staże i praktyki zawodowe. W rezultacie aż 1500 uczniów odbędzie praktyki zawodowe u pracodawców. Ponadto, uczniowie szkół zawodowych biorących udział w programie będą mogli uczestniczyć w zajęciach wyrównawczych z matematyki oraz języków obcych zawodowych (angielski, niemiecki) z uwzględnieniem słownictwa biznesowego. Zorganizowane zostaną także wyjazdy studyjne do krajowych i zagranicznych firm oraz warsztaty z zakresu przedsiębiorczości. Szczegółowe informacje na stronie internetowej www.kujawsko-pomorskie.pl.
  • Otwarty konkurs ofert Prezydent Miasta ogłosił otwarty konkurs ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu gminy w roku 2010 w zakresie kultury, sztuki i tradycji, ochrony zabytków i opieki nad zabytkami przez organizacje prowadzące tego typu działalność. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym mogą składać oferty w formie pisemnej w nieprzekraczalnym terminie do 9 marca 2010 r., osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta przy Zielonym Rynku 11/13 lub za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego). Ogłoszenie dostępne jest na stronie internetowej www.wloclawek.pl. w Biuletynie Informacji Publicznej (w dziale: Zarządzenia Prezydenta Miasta).
  • Jubileusze małżeńskie W najbliższą środę, tj. 10 lutego br. o godz. 14.00 w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Kościuszki 12 odbędą się małżeńskie jubileusze. Pary będą świętować półwiecze wspólnego życia. Gratulacje z tej okazji odbiorą: Jadwiga i Jerzy Michalscy, Monika i Tadeusz Gawłowscy, Marianna i Wiesław Bielińscy oraz Barbara i Bronisław Koralewscy.
  • Czy nadajesz się do prowadzenia pojazdu? 57 kierowców, na wniosek Policji i innych organów, zostało skierowanych w 2009 roku na badania lekarskie i psychologiczne mające ocenić, czy stan zdrowia pozwala na dalsze prowadzenie pojazdu – informuje Wydział Komunikacji UM.
  • Przewóz dzieci na basen Urząd Miasta szuka usługodawcy, który przewiezie dzieci i młodzież z wyznaczonych placówek oświatowych na basen Ośrodka Sportu i Rekreacji. Przyszły wykonawca będzie musiał pokonać w ciągu 170 dni ok. 25 tys. km. Oferty można składać do 15 lutego 2010 r.
  • Dyżur radnych Jutro, tj. 9 lutego br. (wtorek) dyżur pełnić będą radni z okręgu nr 4 (Południe i Michelin). Dyżury odbywają się w godzinach od 14.00 do 16.00, w pokoju 22 a Urzędu Miasta przy Zielonym Rynku 11/13. Telefon kontaktowy:  54  414 42 37.
  • Spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki Również we wtorek, o godz. 16.00 w Filii Książki Mówionej, mieszczącej się przy ul. Warszawskiej 11/13 odbędzie się spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki.