NaszWłocławek.pl

Włocławski Portal Informacyjny

Wiadomości z magistratu 30.11.2015

Włocławek, dn. 30 listopada 2015 r.

  • Dziś w ratuszu odbędzie się sesja Rady Miasta Sesja rozpocznie się o godzinie 9.00 w sali nr 4 Urzędu Miasta Włocławek przy Zielonym Rynku 11/13. Porządek obrad XIII sesji obejmuje m.in.: informację na temat działalności Włocławskiego Centrum Edukacji Ekologicznej, projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyznanych Gminie Miasto Włocławek na realizację w 2015 roku zadań na rzecz osób niepełnosprawnych, Projekt uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Miasto Włocławek z organizacjami pozarządowymi. Na dzisiejszej sesji pod głosowanie radnych zostaną też poddane projekty uchwał w sprawach: zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Miasto Włocławek, określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i od środków transportowych. Szczegółowy porządek obrad jest dostępny tutaj: http://www.bip.um.wlocl.pl/?cid=205 W BIP są również opublikowane projekty uchwał: http://www.bip.um.wlocl.pl/?cid=367
  • Jeszcze dziś i jutro można wziąć udział w konsultacjach społecznych związanych z opracowywaniem Planu Mobilności Miejskiej Dokument ten pozwoli zaplanować i wdrożyć lepszy, skuteczniejszy, bardziej przyjazny środowisku system miejskiego transportu, który będzie także wygodniejszy dla mieszkańców. Od 17 listopada do 1 grudnia można wziąć w konsultacjach społecznych w formie ankiety. Tematem ankiety są preferencje włocławian w zakresie tzw. mobilności miejskiej oraz oczekiwanych kierunków zmian. Druki ankiety są dostępne we wszystkich punktach obsługi mieszkańca w Urzędzie Miasta Włocławek ul. Zielony Rynek 11/13 oraz w wersji elektronicznej, pod adresem: http://www.wloclawek.pl/pl/artykul/77/500/konsultacje-spoleczne-do-planu-mobilnosci-miejskiej Wypełnione formularze prosimy przesyłać na adres e-mail: gospodarkamiejska@um.wloclawek.pl , bądź składać osobiście w budynku Urzędu Miasta Włocławek w Biurze Obsługi Mieszkańców, na stanowisku Wydziału Gospodarki Miejskiej. Wszystkie osoby, które wypełnią ankietę, będą miały swój udział w opracowywaniu Planu Mobilności Miejskiej. Dziękujemy za udział w badaniu!
  • W terminie do 11 grudnia czekamy na oferty organizacji pozarządowych, które chcą przystąpić do otwartego konkursu dotyczącego prowadzenia w 2016 roku punktów nieodpłatnej pomocy prawnej Jest to zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej, które w roku 2016 będzie realizowane na terenie Gminy Miasto Włocławek. Celem otwartego konkursu ofert jest wyłonienie wykonawców 3 zadań. Zadanie nr 1 to prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w lokalu znajdującym się przy ul. Piekarskiej 6, przez 5 dni w tygodniu – poniedziałek-piątek, 4 godziny dziennie, w godzinach 13.00 – 17.00. Zadanie nr 2 obejmuje prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w lokalu znajdującym się przy ul. Żabiej 12a w siedzibie Włocławskiego Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu, 5 dni w tygodniu – poniedziałek-piątek, 4 godziny dziennie, w godzinach 13.00 –17.00. Zadanie nr 3 to prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w lokalu znajdującym się przy ul. Długiej 28, również przez 5 dni w tygodniu – poniedziałek-piątek, 4 godziny dziennie, w godzinach 13.00 – 17.00. Do konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększenia świadomości prawnej społeczeństwa. Przyszły wykonawca zadania musi posiadać co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych; musi też przedstawić zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w § 11 ust. 3 pkt 2 ustawy. Podmioty, które chciałyby realizować zadania powierzone przez Gminę Miasto Włocławek, muszą dać gwarancję należytego ich wykonania. Wysokość środków publicznych na realizację zadania w roku 2016 wynosi 179 838,00 zł. Termin realizacji zadań obejmuje okres od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. Szczegółowa specyfikacja otwartego konkursu ofert jest dostępna pod adresem: http://www.bip.um.wlocl.pl/?bip_id=10658&cid=52
  • Urząd Miasta wyłonił wykonawców budowy nowych miejsc parkingowych Miejsca postojowe powstaną m.in. przy ulicach: Stodólnej, Związków Zawodowych, Żytniej, Ostrowskiej, Okrzei czy Toruńskiej, w tym również przy szkołach. W sumie powstanie kilkadziesiąt miejsc postojowych, na których będzie można zaparkować auto. Zgodnie ze specyfikacją przetargową, nowe parkingi pojawią się jeszcze w tym roku. Przetarg na budowę miejsc parkingowych obejmował 3 zadania. Zadanie 1: budowa parkingów przy ulicy Stodólnej i Związków Zawodowych, Zadanie 2: budowa parkingów przy ulicy Żytniej i Ostrowskiej, Zadanie 3: budowa parkingów przy ulicy Okrzei i Toruńskiej. Oprócz zatok parkingowych, realizatorzy prac wybudują też niezbędne drogi dojazdowe i oznakuje nowe miejsca postojowe. Urząd Miasta, w trybie przetargu nieograniczonego, wybrał 3 oferty najkorzystniejsze, firm: GLOBAL SYSTEMS z Gostynina (zadanie nr 1), „LUX-DOM” z Włocławka (zadanie nr 2) i F.P.H.U Celmer z Wielgiego (zadanie nr 3). Łącznie, na budowę kilkudziesięciu nowych miejsc postojowych, Urząd Miasta przeznaczy blisko 280 tysięcy złotych.
  • Zbudujemy Zakład Aktywności Zawodowej 16 ofert wpłynęło na przetarg ogłoszony przez miasto, którego przedmiotem jest przebudowa budynku przy ul. Łęgskiej 20 i zaadaptowanie go dla potrzeb Zakładu Aktywności Zawodowej. Zakres zadania obejmuje wykonanie wielobranżowych robót budowlanych, polegających na dostosowaniu dawnego, szkolnego budynku do funkcjonowania w nim Zakładu Aktywności Zawodowej. Zostanie również zagospodarowany teren przyległy do przyszłego ZAZ. W ramach zadania wykonane zostaną wszystkie roboty niezbędne dla dostosowania budynku do obowiązujących przepisów, między innymi w zakresie ochrony przeciwpożarowej, izolacyjności cieplnej i warunków higieniczno-sanitarnych. Oferty przetargowe otwarto 18 listopada, obecnie dokumenty są analizowane pod względem formalno-prawnym. Następnie w BIP Urzędu Miasta zostanie opublikowany wynik postępowania. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.
  • Historia rodu Bojańczyków. Dziś w Centrum Kultury Browar B. odbędzie się konferencja prasowa O godz. 13.00 w sali kameralnej Centrum Kultury Browar B. przy ul. Bechiego rozpocznie się konferencja prasowa podsumowująca projekt: „Historia rodu Bojańczyków – dzieje starego browaru”. Projekt jest realizowany w Centrum Kultury Browar B. dzięki współfinansowaniu przez Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2015.
  • Lekcje z e-podręcznikami. Konkurs na pomysł Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku – Biblioteka Pedagogiczna jako koordynator wojewódzki zaprasza do udziału w konkursie na najciekawszy pomysł na zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem e-podręczników. Organizatorem konkursu pod patronatem MEN jest Ośrodek Rozwoju Edukacji. Zajęcia mogą być prowadzone w szkole, w środowisku lokalnym lub w ramach pracy domowej. Scenariusz może zakładać wykorzystanie sprzętu bezpośrednio przez uczniów (np. tablety) lub pracę z e-podręcznikami w klasie, np. z wykorzystaniem rzutnika i ekranu lub tablicy multimedialnej. Konkurs realizowany jest na czterech poziomach edukacyjnych: edukacja wczesnoszkolna, szkoły podstawowe (klasy IV-VI), gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie i nauczyciele ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Z każdej szkoły może wystartować wiele zespołów, ale każda placówka może zgłosić tylko jeden, najlepszy pomysł na każdym poziomie realizowanym w danej szkole. Szczegółowe informacje: http://www.ore.edu.pl/konkurs/o-konkursie
  • ZUS przedszkoli W dniu 2 grudnia Inspektorat ZUS we Włocławku zaprasza na szkolenie poświęcone programowi Płatnik. W trakcie szkolenia zostanie poruszona tematyka elektronicznych zwolnień lekarskich. Szkolenie rozpocznie się o godz. 10:00 w siedzibie ZUS przy ul. Płockiej 167, sala 104. Obowiązują wcześniejsze zapisy pod nr tel. (54) 23 07 204.